Virtualūs eksperimentai

Graphics of real GDP growth

Hear you can easily plot real GDP growth graphics normalized to one for the starting year. The real GDP change per year data is from the World Bank database. Please select the font size, countries from the list and other parameters, click *Evaluate* to draw a graphic.

GontisRealGDP0<\![CDATA[ Font size: ">

daugiau | spausdinti

GDP per capita in USD

GDP per capita graphics

Hear you can easily plot GDP per capita in US dollars graphics. The data is from the World Bank database. Please select the font size, countries from the list and other parameters, click *Evaluate* to draw a figure.

GontisGDPen<\![CDATA[ Font size: ">

Ekonomika

Duomenų apie pasaulio ekonomiką įvairiose duomenų bazėse galima surasti daug, tačiau rečiau surasite galimybę tuos duomenis vaizduoti grafiškai pagal savo poreikį. Rašydami straipsnius apie pasaulio ekonomikos tendencijas ir lygindami įvairių šalių duomenis, norime pateikti informaciją taip, kad kiekvienas rastų erdvės ir savo "eksperimentams". Todėl šiame skyrelyje Jūs rasite galimybę braižyti ekonominės raidos grafikus laisvai pasirinkdami šalis, reikšmių intervalus ar kitus grafiko parametrus. Mūsų straipsnius ir platesnius pamąstymus apie ekonomikos reiškinius galite surasti V. Gončio tinklaraštyje gontis.eu

Realaus BVP grafikai

Realaus BVP kitimo grafikai

Čia Jūs lengvai galite nusibraižyti pasirinktų valstybių bendrojo vidaus produkto (BVP) realų kitimą pasirinktame metų intervale. Visų pasirinktų valstybių BVP pirmaisiais pasirinktais metais normuojamas į vienetą. Metiniai realūs BVP pokyčiai per metus paimti iš Pasaulio banko laisvai prieinamos duomenų bazės. Galite pasirinkti šrifto dydį, po to pažymėkite Jus dominančias valstybes iš pateikto sąrašo, įveskite norimą metų intervalą (duomenis galima rasti nuo 1960 m., bet dalis valstybių turi trumpesnius intervalus). Jei žinote Wolfram Mathematica paketo grafikų braižymo parinktis, galite jas redaguoti Braižymo parinkčių laukelyje. Kai viską pasirinkote, spauskite *Vykdyti*.

BVP grafikai

Čia Jūs lengvai galite nusibraižyti pasirinktų valstybių bendrojo vidaus produkto (BVP), suskaičiuoto vienam gyventojui JAV doleriais, kitimą pasirinktame metų intervale. Duomenys paimti iš Pasaulio banko laisvai prieinamos duomenų bazės. Galite pasirinkti šrifto dydį, po to pažymėkite Jus dominančias valstybes iš pateikto sąrašo, įveskite norimą metų intervalą (duomenis galima rasti nuo 1960 m., bet dalis valstybių turi trumpesnius intervalus). Jei žinote Wolfram Mathematica paketo grafikų braižymo parinktis, galite jas redaguoti Braižymo parinkčių laukelyje. Kai viską pasirinkote, spauskite *Vykdyti*.

Kvantinių trajektorijų metodas pritaikytas 2L sistemai

Kvantinių trajektorijų metodas aprašytas knygoje "2L ir 3L atomai ir sistemos kvantinėje mechanikoje", kurios atitinkamą skyrių, bei išsamų apskaičiavimų aprašymą "Kvantinių trajektorijų metodas pritaikytas 2L sistemai " siūlome perskaityti prieš gilinantis į šį eksperimentą. Čia pateikiama glausta interaktyvi šių apskaičiavimų realizacija Mathematica sistemoje, laikant kad skaitytojas jau yra susipažinęs su metodu.

Elektromagnetinio lauko indukuotas praskaidrėjimas

Išsamiau elektromagnetinio lauko indukuoto praskaidrėjimo teorija paaiškinta knygoje "2L ir 3L atomai ir sistemos kvantinėje mechanikoje", kurios atitinkamą skyrių siūlome perskaityti prieš gilinantis į šį eksperimentą. Čia pateikiamas šios knygos skyriaus tekstas neturi reikalingų nuorodų į kituose skyriuose išvestas formules, reikalingas nuosekliam medžiagos supratimui. Taip pat skaitytojui gali būti įdomus ir neinteraktyvių apskaičiavimų puslapis

Kvantiniai aidai

Išsamiau kvantinių aidų teorija paaiškinta knygoje, kurios atitinkamą skyrių siūlome perskaityti prieš gilinantis į šį eksperimentą. Pirmiausia nustatome atsakymų šrifto dydį šiame puslapyje taip, kad gerai matytume atsakymus

Ai<\![CDATA[ Šrifto dydis: ">

Briuseliatorius

Dalyvaujančių cheminėje reakcijoje medžiagų tankiai reakcijos metu paprastai didėja arba mažėja, todėl praėjus pakankamai ilgam laiko tarpui reakcija užgęsta. Tačiau yra ir tokių cheminių reakcijų, kuriose reaguojančių medžiagų tankiai osciliuoja, t.y. reakcija periodiškai vyksta tai į vieną, tai į kitą pusę [Zaikin70]. Čia panagrinėsime osciliuojančią cheminę reakciją, kurią atrado Briuselio mokslininkai I.Prigogine, G.Nicolis ir R.Lefever [Prigogine67,Prigogine68,Lefever67]. Briuselio mokyklos bei miesto garbei ji buvo pavadinta briuseliatoriumi. Briuseliatorių aprašysime netiesinių spartuminių lygčių sistema, kuri nusako reakcijos produktų tankio kitimą laikui bėgant.

Fizika su Kompiuteriu

Čia pateikiama knygos "Fizika su kompiuteriu" atnaujinta (2011m) elektroninė versija, pritaikyta Mathematica versijoms 7. ir 8.

Syndicate content