Gediminas Zemlickas |
||||||||
Steigiamosios konferencijos tikslus glaustai apibūdino renginį vedęs švietimo ir mokslo ministras K. Platelis: kuo platesnei visuomenei, susijusiai su švietimu ir mokslu, pristatyti SOCRATES programą, nepamirštant ir jos būsimo antrojo etapo (mat Lietuva įsijungė į programą pirmojo etapo pabaigoje), susipažinti su Europos Sąjungos patirtimi kokią naudą iš programos jau spėjo gauti anksčiau į ją įsijungusieji, pagaliau juk pravartu iš pirmųjų lūpų išgirsti apie Europos Komisijos strategiją šalių, nesančių ES, atžvilgiu.
Konferencijos darbotvarkės pirmoji dalis buvo skirta daugiau Lietuvos politikos aspektams, susijusiems su ES. Antroji dalis orientuota į pačią programą, jos etapus ir naudą, kurią iš programos sugeba gauti atskirų šalių švietimo sistemos.
Tiesa, iš šiaip jau įdomios Seimo pirmininko pavaduotojo kalbos nelengva buvo išgliaudyti pagrindinę mintį vis tik, kodėl Lietuvai taip svarbu integruotis į Europos Sąjungą? Užtat viską išpirko A. Vidžiūno vaizdingas aforizmas, kurio lakumą įvertino klausytojai. Viešėdamas kažkurioje Europos valstybėje A. Vidžiūnas klausėsi operos Madam Baterflai. Kartu buvusi europietė ponia (gaila, pavardės neįsiminiau), mąstanti asociatyviai, pastebėjo: Lietuva šiandien kaip ir madam Baterflai laukianti ir nesulaukianti Pinkertono laiško pakvietimo į Briuselį.
Šiandien iš tiesų tas laiškas ne toks, kokio laukė Lietuvos vadovai: nors Europos Komisijos pateiktose išvadose apie Lietuvos pažangą ir buvo pasakyta palankių žodžių, bet išvada nuvylė siūlyta mūsų šalies į derybas dėl narystės ES nekviesti.
Savivaldybių asociacijos viceprezidento J. Šakinio, pakeitusio negalėjusį atvykti savivaldybių merų asociacijos prezidentą R. Paksą, kalbos tema: Savivaldybė ir švietimas: problemos ir jų sprendimas.
Plojimais salėje susirinkusieji pritarė Vilniaus universiteto rektoriaus R. Pavilionio replikai iš vietos. Rektorius kreipėsi į salėje esančius Seimo narius ir pirmiausia į Seimo pirmininko pavaduotoją: norint, kad Lietuva kada nors būtų pakviesta deryboms į ES, reikia iš esmės pakeisti aukštųjų ir vidurinių mokyklų kolegijų ir visos švietimo sistemos finansavimą Lietuvoje bent vieną kartą padaryti gerą darbą ir radikaliai keisti švietimo sistemos finansavimą
Į akis krito tai, kad nė vienas mūsų šalies kalbėtojas neminėjo to fakto, kad Lietuva į SOCRATES programą įsitraukia ne tuščiomis. Mūsų aukštosios mokyklos jau keleri metai dalyvauja TEMPUS programoje, be to, kaip PHARE programos dalis, plėtojamas profesinis mokymas. Dalyvavimas šiose programose mūsų žmones išmokė labai daug ko. Juk prieš kelerius metus jie nemokėjo net paraiškos dalyvauti tarptautinėse programose užpildyti. Konferencija ir buvo ta vieta, kur puikiausiai tiko prisiminti, kas viso to mūsų universitetų žmones išmokė.
Mūsų valdžios vyrai apie tai jau buvo spėję pamiršti, o priminė sveikinimo kalboje Europos Komisijos atstovė Alenka Kempl (XXII Generalinis direktoratas: švietimas, profesinis mokymas ir jaunimas). Ji pabrėžė, kad SOCRATES programą sudaro trys dalys: Erasmus, skirta aukštosioms studijoms (dalyvauja 1,5 tūkst. universitetų), Comenius, kuri skirta mokykliniam ugdymui (pradedant nuo darželio ir baigiant bendrojo lavinimo, techninio profilio mokyklomis bei čigonų ir kitų migrantų vaikų ugdymu), ir Lingua, remianti kalbų mokymąsi.
Renginį vainikavo M. K. Čiurlionio menų mokyklos moksleivių, kurių dauguma buvo tarptautinių konkursų laureatai ir diplomantai, bei Lietuvos muzikos akademijos simfoninio orkestro koncertas. Autoriaus nuotraukos |