j1.gif - 2682 Bytes

Siekiama dešimtmečio pagrindinio mokslo

Roma Mokolaitė

Švietimo ir mokslo ministerijos specialistai supažindino su nauja, nuo šio rudens įvedama pagrindinio dešimtmečio mokslo tvarka. Tikimasi, kad pailginus pagrindinį mokslą, jaunimas bus labiau suinteresuotas baigti ir visą vidurinę mokyklą. Be to, moksleiviai, įgyjantys pagrindinį mokslą, į gyvenimą išeis suaugesni, turėdami daugiau žinių. Kad vaikai ir patys noriau siekia mokslo, matyti iš duomenų, kad šiais metais vidurines mokyklas baigė 5 tūkst. daugiau abiturientų negu anksčiau.

Kaip teigia Švietimo ir mokslo ministerija, beveik visos Lietuvos pagrindinės devynmetės mokyklos jau pareiškė norą tapti dešimtmetėmis. Tačiau ar mokykla galės būti dešimtmetė, nuspręs miestų ir rajonų savivaldybės, nes tam reikia ir tinkamų sąlygų. Savivaldybių pavaldumo rajonų pagrindinėse mokyklose, iš visų šalyje esančių 553 pagrindinių mokyklų 339, savivaldybės numačiusios steigti 10–ąsias klases, tačiau ministerija pritaria, kad šios klasės būtų steigiamos 300 iš jų. Iš miestuose esančių 574 tokio tipo mokyklų, miestų savivaldybės numačiusios 358 mokyklose steigti 10–ąsias klases, o ministerija pritaria 319 pagrindinių mokyklų prašymams. Planuojamas 10–ųjų klasių skaičius visų apskričių pagrindinėse, vidurinėse mokyklose ir gimnazijose, jaunimo mokyklose 1999 – 2000 m., įskaitant ir Švietimo ir mokslo ministerijos pavaldumo vidurines mokyklas ir gimnazijas, yra 2221.

Mokyklos turi būti aprūpintos papildomomis mokymo priemonėmis, jose reikia daugiau įrengtų kabinetų, taip pat ir daugiau dalykų mokytojų. Todėl ministerija siūlo savivaldybėms neskubėti atidaryti 10–ąsias klases, jei tam nėra būtino reikalo, nesusidaro vaikų ar dėl kitų priežasčių, pvz., kad ir dėl mokytojų trūkumo. Jau dabar ministerija turi surinkusi duomenis, kad kitais mokslo metais pagrindinių mokyklų 10–osiose klasėse visose apskrityse svarbiausius mokomuosius dalykus dėstys nemažai nespecialistų: lietuvių k. – 8,7 proc; užsienio k. - 29, 9; matematiką – 4,5; istoriją –12, 4; fiziką – 25,7; chemiją – 35,5; biologiją – 14; informatiką – 53,3 proc.