j1.gif - 2682 Bytes

MŪSŲ MOKYTOJAI

Darbas jai buvo kūrybos džiaugsmas

Chemijos mokytojai Genovaitei Banevičienei - 70!

Nėra ir nebus mokslo be mokytojų, tačiau mūsų mokytojai dažniausiai lieka pamiršti ir galbūt todėl nepakankamai pagerbti bei pažymėti. Aišku, mokytojas nelygu mokytojui. Vienas minutė minutėn atidirba numatytas valandas kaip sunkią prievolę, kitam – tai kūrybos džiaugsmas, tobulinimasis, savo žinių ir patirties perdavimas jaunimui, negailint net ir labai kuklaus laisvalaikio. Vieną iš tokių pedagogių – mokytoją Genovaitę Banevičienę - norėtume pasveikinti 70-ojo gimtadienio proga.

Genovaitė Banevičienė (Petrauskaitė) gimė 1929 m. spalio 10 d. Alytaus apskrities Raudonos Alovės kaime. 1950 m. baigė Alytaus mergaičių gimnaziją, tais pačiais metais įstojo į Vilniaus pedagoginį institutą, kurį 1954 m. baigė kaip chemijos ir biologijos mokytoja.

Svariausi G. Banevičienės pedagoginės veiklos metai susiję su chemija ir Vilniaus 16-ąja (dabar Užupio) vidurine mokykla, kurioje Mokytoja dirba nuo 1959 m. iki dabar (jau 40 metų, iš jų 25 – direktoriaus pavaduotoja). Jai čia mokytojaujant suteiktas Lietuvos nusipelniusios mokytojos garbės vardas (1989), įteiktas Didžiojo Lietuvos kunigaikščio Gedimino ordino 2-ojo laipsnio medalis (1997), pripažinta aukščiausia – mokytojos-ekspertės kvalifikacija (1993), paskirta II laipsnio valstybinė pensija (1998).

Suteikti vardai ir regalijos vainikuoja ilgametį G. Banevičienės pedagoginį darbą, tačiau didžiausią džiaugsmą Mokytojai suteikia jos mokinių darbai ir pasiekimai.

Sunku net suskaičiuoti, kiek G. Banevičienės mokinių puikiais pažymiais išlaikė chemijos stojamuosius egzaminus į Lietuvos ir užsienio aukštąsias mokyklas bei sėkmingai jas baigė.

Negailėdama nei jėgų, nei laiko, Mokytoja padeda savo auklėtiniams gilintis į chemijos paslaptis (daug plačiau nei pagal įprastinį mokyklinį kursą), rengtis moksleivių chemijos olimpiadoms. G. Banevičienės mokiniai dalyvavo ir gavo apdovanojimus visose 37 iki šiol vykusiose Lietuvos moksleivių chemijos olimpiadose (nuo 1963 m.). Lietuvos bei aukštesnio rango chemijos olimpiadose jie pelnė daugiau nei 100 apdovanojimų.

Mokytojos sudominti ir paskatinti daugiau kaip 30 jos mokinių pasirinko chemijos studijas aukštosiose mokyklose. Daug baigusiųjų toliau tęsė studijas aspirantūroje (dabar doktorantūroje), dirbo mokslo-tiriamąjį darbą, gynė disertacijas. Tarp mokytojos mokinių chemikų yra net 4 habilituoti daktarai: Leonas Grinius (Procter & Gamble firmos JAV filialo tyrimų laboratorijos vadovas), Albertas Malinauskas (Chemijos instituto Organinės chemijos skyriaus vadovas), Eugenijus Norkus (Chemijos instituto Katalizės laboratorijos vadovas), Audrius Padarauskas (Vilniaus universiteto Chemijos fakulteto Analizinės chemijos katedros profesorius), o Vilniaus universiteto Chemijos fakulteto Fizikinės chemijos katedros vedėjas docentas Gintaras Baltrūnas jau baigia rengti habilitacijos darbą. Tiek habilituotų daktarų nėra išugdęs, matyt, nė vienas kitas Lietuvos chemijos mokytojas.

Miela Mokytoja, linkime likti tokiai pat darbingai ir kūrybingai, jaunatviškai žvaliai, toliau teikti pažinimo ir kūrybinių ieškojimų džiaugsmą. Smalsių ir gabių Jums mokinių!

Buvę auklėtiniai