Pirmas puslapis
Magnetinio rezonanso medicininė įranga galėtų pakeisti poligrafą?
29-09-2005

Pietų Karolinos Medicinos instituto mokslininkai aptiko, kad magnetinio rezonanso tomografijos aparatai gali būti ir melo detektoriais.
Jų atliktas tyrimas parodė, kad, naudojantis magnetinio rezonanso aparatu gautomis žmogaus smegenų nuotraukomis, net 90% tikslumu galima nustatyti, ar žmogus, atsakydamas į klausimus, meluoja.
Tai net geresnis rezultatas negu šiuo metu naudojamų poligrafų, galinčių identifikuoti melagingus atsakymus 50-80% tikslumu.

Šio instituto psichiatrijos, radiologijos ir neurologijos profesoriaus Dr. Mark George darbas bus publikuojamas žurnale 'Biological Psychiatry' šią savaitę.
Manoma, kad dar šiais metais bus sukurta ir programinė įranga, padedanti analizuoti gautas nuotraukas ir tiksliau nustatyti, ar žmogus meluoja.

Magnetinio rezonanso nuotraukos parodė, kad meluojant daugiau kraujo teka į smegenų dalis, atsakingas už nerimą ir daugelio veiksmų, vykstančių vienu metu, kontrolę, matyt todėl, kad žmogui yra sunkiau kontroliuoti save ir sekti pasakytus teiginius.

Tačiau tyrimo metu žmonės negali judėti, nes kitaip gaunami nepakankamai ryškūs magnetinio rezonanso nuotraukų vaizdai. Taip pat kol kas neaišku, ar psichologinė būsena gali turėti įtakos tyrimo rezultatams, bei ar visų žmonių smegenų reakcijos yra panašios.

CBS News