Pirmas puslapis
Kometos dulkėse rasta organinių medžiagų pėdsakų
25-02-2006

Kometos dulkių pavyzdžiuose, kuriuos į Žemę prieš mėnesį atgabeno 'Stardust' projekto kapsulė, yra organinių medžiagų, ir tai gali patvirtinti teorijas, kad pagrindiniai gyvybės komponentai į Žemę pateko iš Kosmoso.
Nors analizė dar tik prasidėjo ir yra ankstyvoje stadijoje, vadovaujantis mokslininkas Donald Brownlee pasakė, kad tyrėjai yra labai paskatinti šių rezultatų. 'Mes jau suradome geležies, sulfidų, magnio ir geležies silikatų pėdsakų', - pasakė mokslininkas.

Tiriamos medžiagos yra iš Wild-2 kometos, kuri praskrido visai šalia 'Stardust' (Žvaigždžių dulkių) zondo - vos už 240 kilometrų. Šio susitikimo, kuris įvyko 2004 metų sausio 2 dieną, metu zondas surinko kometos uodegos medžiagų pavyzdžius, kurie maždaug po metų buvo pristatyti į Žemę.

'Stardust' sugebėjo surinkti maždaug 2300 kometos dalelyčių, dauguma kurių - vos 15 mikronų dydžio. Mokslininkams ypač įdomu, ar šiose dalelėse nėra pirmapradžio dujų debesies, iš kurio prieš 4,8 milijardų metų susiformavo Saulės sistema, medžiagų pėdsakų.
Manoma, kad kometos išliko beveik nepasikeitusios nuo tų laikų, nes jos daugiausia laiko būna toli nuo Saulės, tolimose ir šaltose orbitose už Neptūno planetos.
Po to, kai 'Stardust' zondas pasiuntė į Žemę kapsulę su kometos dulkėmis, NASA mokslininkai jį nukreipė į orbitą aplink Saulę, kad galėtų apskaičiuoti kito priartėjimo prie kometos galimybes. Nors zondas nebegalės atsiųsti dar vieno medžiagų pavyzdžio, tačiau jis turi aparatūrą moksliniams stebėjimams ir tyrimams atlikti ir dar galės suteikti vertingų žinių.

Manoma, kad pirmieji moksliniai 'Stardust' misijos rezultatai bus paskelbti maždaug po mėnesio.

Discovery News

straipsniai
Parašytas Svečias Data 2006-03-23 14:45:07
Kodėl nėra nurodyti straipsnių autoriai?