Pirmas puslapis
Naujo kontracepcijos pasirinkimo viltis
06-06-2005

Mokslininkai kuria alternatyvą kontraceptinei piliulei, vildamiesi, kad ji turės mažesnį pašalinį poveikį. Kembridžo universiteto komanda atrado molekulę STAT3, kuri padeda embrionams implantuotis gimdoje. Mokslininkų teigimu, STAT3 blokuojantis vaistas galėtų veikti kaip kontraceptikas nesutrikdydamas hormonų veiklos ir nepadidindamas kraujo trombų susidarymo rizikos (tokį nepageidaujamą poveikį turi kontraceptinės tabletės). Kembridžo komanda įrodė, kad STAT3 vaidina pagrindinį vaidmenį perduodant gimdos sieneles dengiančioms ląstelėms, kad jos turėtų leisti embrionui prisitvirtinti. Be šio signalo embrionas neprisitvirtintų prie gimdos sienelės ir nėštumas būtų neįmanomas. Vaistus gaminančios įmonės jau tiria galimus STAT3 blokavimo būdus, nes jis taip yra siejamas su piktybinių auglių formavimusi ir diabetu. Tuo tarpu kontraceptinės tabletės siejamos su didele krūties vėžio, aukšto kraujo spaudimo, kraujo trombų rizika ir su sumažėjusia kiaušidžių vėžio, gimdos sienelių vėžio ir riebalų liaukų uždegimo rizika. Pagrindinis tyrimo autorius dr. Andrew Sharkey teigia, kad paskutiniai tyrimai leidžia manyti, jog eksperimentiniai tebekuriami junginiai taip pat gali veikti kaip kontraceptikai. Šie junginiai gali veiksmingai sukliudyti implantacijai, jei taikoma tinkama dozė ir pasirenkama tinkama jų pateikimo forma, kuri pasiektų gimdą, pavyzdžiui, želė. Mokslininkai taip pat tiria, ar STAT3 trūkumas gali būti siejamas su tam tikromis nevaisingumo formomis. Jie įsitikinę, kad galima išgydyti kai kuriuos nevaisingumo atvejus aktyvuojant STAT3 signalų siuntimą. Dr. Anna Glassier teigė, kad molekulės, kurios turi tam tikrą poveikį kūnui, turėtų labiausiai sumažinti pašalinio poveikio riziką. Tačiau vadinamosios šiuolaikinės kontraceptinės tabletės, nors ir siejamos su pašaliniu poveikiu, taip pat turi ir privalumų. Gydytojos teigimu, kuo daugiau dėmesio bus skiriama molekulėms, kurios padėtų užtikrinti kontraceptinį poveikį, tuo daugiau teigiamų nekontraceptinių poveikių būtų prarandama. Toni Belfield iš Šeimos planavimo asociacijos teigė, kad visi tyrimai, susiję su vyro ir moters kontracepcijos pasirinkimu, turėtų būti sveikintini. Tačiau ji pabrėžė, kad būtina ne tik pagerinti informaciją, kuri šiuo metu teikiama apie šiuolaikinius kontracepcijos būdus, bet ir pašalinti bet kokius mitus ar neteisingą informaciją apie jų keliamą riziką ir teigiamą poveikį. Šį tyrimą parėmė Pasaulinė sveikatos organizacija. Tai dalis programos, kurios metu stengiamasi išsiaiškinti naujas kontracepcijos plėtros kryptis.

BBC News