Pirmas puslapis
Iš apelsino žievės sukurtas plastikas.
Skaitytojų vertinimai: / 103
PrastasGeriausias
29-01-2005

JAV mokslininkai išrado būdą kaip pagaminti plastiką iš apelsino žievės naudojant šiltnamio efektą sukeliančių dujų anglies dioksidą. Kornelio universiteto mokslininkai sukūrė naują polimerą naudodami CO2, aliejų iš apelsino žievės ir katalizatorių, kuris pagreitina reakciją. Komanda tikisi, kad CO2 vieną dieną bus galima kaupti plastiko gamybai vietoj šios medžiagos išmetimo į aplinką. Tyrimo detalės aprašytos Amerikos chemikų asociacijos žurnale. Plastikai yra polimerai, ilgos organinės molekulės, sudarytos anglies pagrindu. Tirpiklis, kurio cheminė formulė C10H16, sudaro 95 procentus aliejaus apelsino žievėje ir yra naudojamas gaminant namų apyvokos valiklius, kad suteiktų jiems citrusinį kvapą. Geoffrey Coates, Kornelio universiteto Itakoje Chemijos profesorius, ir jo kolegos panaudojo šio aliejaus išvestinį darinį - oksidą kaip vieną iš naujojo polimero sudedamųjų dalių. Mokslininkai naudojo pagalbinę molekulę, katalizatorių, kad oksidas reaguotų su CO2 ir sudarytų naują polimerą – policitrusinį karbonatą. Šis polimeras turi daug polistirolui, kuris naudojamas gaminant daugelį perdirbamų plastikinių produktų, būdingų savybių. Profesoriaus Geoffrey Coates teigimu, beveik kiekvienas plastikas, nuo naudojamų rūbų gamybai iki naudojamų maisto pakavime ir elektronikoje, buvo pradėtas gaminti iš naftos. Mokslininko teigimu, svarbu tirti naująjį plastiką, nes jo gamybai galima naudoti gausius, atsinaujinančius ir pigius išteklius. Svarbu ir tai, kad iš visiškai atnaujinamų išteklių galima sukurti plastiką, turintį labai geras savybes. Geoffrey Coates komanda susidomėjo anglies dvideginio kaip alternatyvios statybinės medžiagos naudojimu polimerų gamybos pramonėje. Dujas galima būtų izoliuoti ir naudoti gaminant plastikus. CO2 yra pagrindinės žmogaus sukelto šiltnamio efekto dujos, išskiriamos deginant iškastinį kurą ir mažėjant miškams.

BBC News

Parašytas Svečias Data 2006-07-04 14:54:59
cia gers aciuskit kaip pasidarit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
Parašytas Svečias Data 2005-10-09 19:54:44