Pirmas puslapis
Ekspertai iššifravo vėžio genetinius kodus
29-10-2006

JAV mokslininkai sėkmingai iššifravo visus krūties bei gaubtinės žarnos vėžio genetinius kodus. Gautas genetinis žemėlapis rodo, kad beveik 200 mutavusių genų, kurių didžioji dalis anksčiau nebuvo žinoma, padeda navikams atsirasti, augti ir plisti po žmogaus organizmą.

Atradimas taip pat gali padėti geriau diagnozuoti vėžį ankstyvose, geriausiai gydomose jo atsiradimo stadijose. Be to, minėto atradimo dėka bus galima taikyti asmeninį gydymą. Mokslininkai tikisi ateityje užkirsti kelią bei gydyti vėžį atsižvelgiant į kiekvieno žmogaus genomą.

Johnso Hopkinso Kimmelio vėžio centro žiniomis moksliniai tyrimai parodė, jog vėžys yra žymiai sudėtingesnė lyga nei iki šiol manyta.

Mutavę krūties bei gaubtinės žarnos navikai skyrėsi. Tai reiškia, jog kiekvieno iš šių navikų tipų susiformavo priežastys skyrėsi.

Kiekvienas individualus navikas kyla skirtingo genetinio plano dėka. Tai leidžia paaiškinti, kodėl kiekvieno žmogaus atveju navikai taip skiriasi. Todėl mokslinio atradimo bendraautorius daktaras Viktoras Velculsecu teigia, jog nėra dviejų identiškų pacientų.

BBC News