Pirmas puslapis
Valdomos vandens bangos
08-10-2005

Vandens bangos paprastai gali atsispindėti sekliuose vandenyse. Tačiau Hu ir Chan parodė, jog pritvirtinus prie dugno išsikišančius virš vandens paviršiaus cilindrinius stulpus ir išdėsčius juos tvarkingai, gali būti pakeistas efektyvusis vandens gylis bei efektyvi gravitacinė vandens konstanta, kas lemia bangų atspindžius nuo tokios stulpų matricos. Mokslininkai parodė, jog tokiu būdu efektyvi gravitacinė konstanta nuo įprastos vertės 9,8m/s*s pakinta iki 16m/s*s. Tokioje aplinkoje tampa uždraustas tam tikrų dažnių bangų sklidimas,- atsiranda draustinis dažnių tarpas. Toks efektas yra analogiškas draustiniam tarpui atsirandančiam elektronų atveju puslaidininkiuose, fotonų- fotoniniuose kristaluose, fononų (arba garso bangų)- fononiniuose kristaluose. Vandens bangoms tokioje aplinkoje galima taikyti kai kuriuos optikos metodus. Pavyzdžiui, gali būti sukuriami lęšiai, kurie fokusuotų bangų energiją į vieną sritį, o tuomet ši energija galėtų būti paverčiama elektros energija.

PhysicsWeb