Pirmas puslapis
Juodasis šokoladas padeda nuo viduriavimo: tyrimai patvirtina mitą
04-10-2005

Oklendo ir Vokietijos mokslininkai pirmą kartą nustatė, kad kakavos pupelėse randama cheminė medžiaga gali mažinti skysčių gamybą, kuri būna padidėjusi viduriavimo metu. Kakavos pupelėse yra daug flavonoidų. Mokslininkai mano, kad šie flavonoidai galėtų būti panaudojami natūralaus maisto papildo, galinčio palengvinti viduriavimo simptomus, kūrimui. Kiekvienais metais apie 2,4 mln. amerikiečių apsilanko pas gydytojus, skųsdamiesi viduriavimo simptomais. Jaunesni nei penkerių metų vaikai ir pagyvenę žmonės patiria sunkių sveikatos problemų, jeigu patiria dehidraciją (tai vandens netekimas). Viduriuodami pacientai gali netekti labai daug skysčių. Ūmaus viduriavimo metu vaikai ar pagyvenę ligoniai gali mirti nuo dehidracijos per keletą dienų. Jau 16-tame amžiuje šiaurės amerikiečiai ir europiečiai kakavą vartojo viduriavimo gydymui. Iki šiol niekas tiksliai nežinojo, kodėl kakavos pupelės buvo vartojamos kaip gydymo priemonė. Atliktas tyrimas patvirtina, kad šis senovės mitas turi mokslinį pagrindą. Daugiau nei metus Oklendo ir Vokietijos mokslininkai tyrė kakavos ekstraktą ir flavonoidus su ląstelių kultūromis, imituojančiomis žarnyno sienelę. Juodajame šokolade yra didelės kakavos koncentracijos, taigi jis galėtų labai padėti viduriavimo metu. Tyrimu nustatyta, kad kakavoje randami flavonoidai gali surišti ir slopinti žarnyno baltymą, vadinamą CFTR, kuris reguliuoja skysčių išskyrimą plonajame žarnyne. Šie tyrimai patvirtino, kad kakavoje esantys flavonoidai gali būti panaudojami kaip priemonė nuo viduriavimo.

Science Daily

Parašytas Svečias Data 2006-02-17 13:20:46
MANO BABA VISAD DUODAVO PUPELIŲ NUO VIDURIAVIMO.