Pirmas puslapis
Rasti tiranozaurų protėviai
12-02-2006

Paleontologai surado dinozaurų, giminingo garsiesiems Tyrannosaurus rex, liekanas. Trijų metrų ilgio dinozauras klajojo dabartinėje šiaurės vakarų Kinijos teritorijoje prieš 160 milijonų metų, tai yra beveik 95 milijonus metų iki atsirandant tiranozaurams.

Šis dinozauras pavadintas Guanlong wucaii, kas kinų kalba reiškia 'karūnuotas drakonas iš penkiaspalvių uolų', ir šis vardas susijęs su jo maždaug 6 cm aukščio skiautere. Manoma, kad skiauterė buvo per silpna naudotis ja kaip ginklu, ir greičiausiai buvo naudojama atpažinti savo rūšies gyvūnus arba galėjo būti patinų ir patelių skiriamasis ženklas.

Vienoje vietoje buvo rasti du neblogai išsilaikę G. wucaii skeletai - vienas maždaug 12 metų, kitas - jauno 6 metų gyvūno.

Seniau paleontologai manė, kad tiranozaurai kilo iš kitų didelių dinozaurų, gyvenusių Juros periodo pabaigoje, maždaug prieš 145 milijonus metų, tačiau prieš dešimtmetį atsirado teorijų, teigiančių, kad jie kilo iš mažesnio dydžio mėsėdžių dinozaurų. Iškasenos patvirtino, kad G. wucaii skeletai turi daug bendrų bruožų su tiranozaurų skeleto struktūra, taip pat panašias priekines kojas su trimis nagais, panašią dantų struktūrą.

Guanlong wucaii, seniausias žinomas tiranozaurų protėvis, turėjo skiauterę, einančią per snukio viršų. Rekonstrukcija Z. Zhang/Inst. Vertebrate Paleontology and Paleoanthropology

Nors tiranozaurai neabejotinai buvo savo ekosistemos valdovai, jų protėviai, dinozaurai G. wucaii, turėjo būti pakankamai vikrūs ne tik kad sumedžiotų grobį, bet ir kad išvengtų kitų plėšrūnų.

T. Rex buvo gerokai didesni už savo protėvius

Science News

Antra klaida kuria radau cia
Parašytas Svečias Data 2006-07-09 01:55:42
bet ir kad išvengti kitų plėšrūnų. ZODIS ISVENGTI PAVARTOTAS NETINKAMAI!! ! CIA BENDRATIS BALVONAI STRAIPSNI NORMALIAI VERSKIT!! !