Pirmas puslapis
Dažnai nesuprantame, ką skaitome
04-07-2006

Ko gero, kiekvienam yra tekę skaityti tą pačią pastraipą tris kartus. Arba baigiant knygos puslapį susigriebti, jog nežino, ką ką tik skaitė. Pirmą kartą mokslininkai tyrimais pagrindė neigiamą skaitymo negalvojant ('mindless reading') poveikį. Tai savotiškas kiekvienam pasitaikantis fenomenas – žmogus skaito sakinius vieną po kito, nesuvokdamas, kas parašyta. Tai atitikmuo vairavimo, nepamenant, kaip iš esmės pasiektas kelionės tikslas. Amerikiečių mokslininkų tyrimas patvirtino akivaizdų dalyką – minčių nuklydimai skaitant trukdo gerai suvokti ir įsisavinti tekstą. Amerikiečiai pasirinko Levo Tolstojaus 'Karą ir taiką'. Pasak tyrimui vadovavusio Pitsburgo universiteto profesoriaus Eriko Reichle, eksperimentui specialiai parinkta nuobodi knyga. Ir nors studentai žinojo, kad dalyvauja eksperimente, o kompiuterio su knygos tekstu ekrane kartais pasirodydavo priminimas apie tai, vėliau dauguma pripažino, kad jų mintys kartais nuklysdavo nuo knygos turinio.

Nė neaišku, ką daryti, kad suvoktume visą skaitomą tekstą. Mokytojai galėtų liepti vaikams užsirašyti kiekvienos perskaitytos pastraipos pagrindinę mintį. Arba patarti jiems perskaityti visus sakinius paryškintu šriftu bei peržiūrėti iliustracijas, prieš kimbant į visą tekstą.

Yahoo news

Tik prisijungę skaitytojai gali rašyti komentarus.
Prašome prisijungti (pirmame puslapyje).

Komentarai

< Ankstesnis   Sekantis >

"Mokslo Lietuvą" ir šį projektą remia Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas.
"Mokslo Lietuva" - Lietuvos mokslininkų laikraštis © 2005-2006
Laikraščio arba jo dalių negalima dauginti, publikuoti, perspausdinti ar platinti be raštiško "Mokslo Lietuvos" redakcijos sutikimo.