Pirmas puslapis
Žiurkės gali užuosti kvapo kryptį
05-02-2006

Indijos mokslininkai nustatė, kad net 90% žiurkių smegenų neuronų, atsakingų už kvapų atpažinimą, skirtingai reaguoja į kvapus, atėjusius į kairę ar dešinę šnervę.

Grupė mokslininkų iš Žemės ūkio mokslų universiteto iš Balgalorės (Indija) išsiaiškino, kad žiurkėms pakanka tik vieną ar du kartus pauostyti orą, kad tiksliai nustatytų kvapo šaltinį.
'Kiekvienas žiurkių pauostymas joms suteikia pilną vaizdą apie jas supantį kvapų pasaulį, įskaitant kvapų šaltinius bei jų vietą. Tai tarsi 'stereo' uoslė,' -  sakė grupės vadovas Raghav Rajan. 'Panašiai kaip klausantis stereo garso, gaunama informacija ir apie jo sklidimo vietą ir kryptį'. Eksperimentų metu žiurkės sugebėdavo tiksliai nustatyti kvapo kryptį tik per 50 milisekundžių (0,05 s).

Ši savybė, išsivysčiusi evoliucijos procese, neabejotinai suteikia šiems graužikams pranašumų, ieškant maisto ar aptinkant pavojus.

BBC News

karolina
Parašytas Svečias Data 2006-10-07 11:52:48
ziurkes labai mielos ir protingos!turiu dvi ziurkytes juodas tai meno svajone!!!!!!