Pirmas puslapis
Išmėginamas laivas, varomas saulės energija
19-07-2006

Ant vandens nuleistas didžiausias Anglijoje vien tik saulės energija varomas laivas, pavadintas Saulės serpantino keltu - 'The Serpentine Solar Shuttle'.

Jo konstruktorius Christoph Behling mano, kad šiuo metu tai yra pats moderniausias saulės energija varomas laivas pasaulyje. Jis pagamintas iš nerūdyjančio plieno, todėl galės labai ilgai tarnauti, taip pat tikimasi, kad jame panaudotos technologijos bus pritaikytos ir kitoms transporto priemonėms.

Pagrindinis trūkumas - nedidelis maksimalus greitis, vos  8-9 km/h, tačiau jo turėtų pakakti plaukiojimui Londono Hyde parko ežere. Laivas yra 14 m ilgio, turi stoge įmontuotus 27 saulės elementų paneles ir talpina 42 keleivius. Net ir apniukusiomis dienomis saulės elementai sukuria pakankamai energijos, reikalingos laivui plaukti.

Didžiausi  laivo privalumai - jis visiškai neteršia  aplinkos ir nesukelia jokio triukšmo, todėl turėtų patikti ir Londono gyventojams, ir turistams. Kuomet laivas neplaukia, jo saulės elementų sukurta elektros energija pakliūna į miesto elektros energijos tinklą.

Laivas kainavo tik 20% brangiau, nei panašaus dydžio dyzelinis laivas - maždaug 1,2 milijonų litų.

Christoph Behling jau pradėjo ir gerokai didesnio laivo, varomo saulės energija, statybą - jis talpins 300 keleivių ir plaukios Temzės upe, taip pat planuoja sukurti ir saulės energija varomą traukinį.

CBS News

Tik prisijungę skaitytojai gali rašyti komentarus.
Prašome prisijungti (pirmame puslapyje).

Komentarai
mantas
Parašytas Svečias Data 2006-07-26 06:53:21
Čia laivo konstruktoriams pritrūko fantazijos.Tuo metu,kai laivas neplaukia,saulės baterijos verčiau pakrautų laivo galingus akumuliatorius,tai laivas galėtų plaukioti ir sutemus.

< Ankstesnis   Sekantis >

"Mokslo Lietuvą" ir šį projektą remia Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas.
"Mokslo Lietuva" - Lietuvos mokslininkų laikraštis © 2005-2006
Laikraščio arba jo dalių negalima dauginti, publikuoti, perspausdinti ar platinti be raštiško "Mokslo Lietuvos" redakcijos sutikimo.