Pirmas puslapis
Į Žemės orbitą pakilo pripučiamas satelitas
13-07-2006

Šią savaitę iš Rusijos pietų Urale esančios buvusios balistinių raketų paleidimo aikštelės, pritaikytos komerciniams tikslams, į kosmosą buvo paleistas neįprastas prietaisas – pripučiamas satelitas, pavadintas Genesis I. Šis projektas yra finansuojamas  JAV viešbučių magnato Robert Bigelow, kuris tikisi tokiu būdu įgyvendinti savo verslo idėją – pradėti komercinius kosminius skrydžius, gal net atidaryti kosminį viešbutį.
Arbūzo formos Genesis I yra trečdalio dydžio būsimos komercinės kosmoso stoties modulio prototipas.
Starto metu Genesis I ilgis yra 4 m, o skersmuo - 1,2 m, o orbitoje aparatas yra pripučiamas ir padidėja dvigubai.

Robert Bigelow kompanija Bigelow Aerospace planuoja paleisti dar bent keletą tokių prototipų ir kelis metus juos stebėti, norint įsitikinti, kad tokia ‚pripučiama‘ stotis, sudaryta iš daugelio modulių, galėtų būti pritaikyta kosminiam turizmui ar mokslo tyrimų tikslams.

Pagrindinė medžiaga, naudojama Genesis I korpuse – kevlaras. Šią technologiją sukūrė NASA 1990-aisiais, planuodama galimą misiją į Marsą, tačiau jos atsisakė kaip pernelyg brangios.  Kiek vėliau Bigelow Aerospace šią technologiją įsigijo iš NASA.

CBS News