Pirmas puslapis
Peru mokslininkai Amazonėje rado didžiulio krokodilo fosiliją
13-09-2005

Peru tyrinėtojai aptiko fosilija virtusius didžiulio, 46 pėdų (14 metrų) ilgio, krokodilo palaikus giliai Amazonės džiunglėse, taip priversdami patikėti teorija, kad didžiausias pasaulyje tropinis miškas kadaise buvo didžiulė jūra žemyno viduryje. Prancūzų finansuojama ekspedicija, kurią sudarė 12 mokslininkų, atrado didžiulio krokodilo skeleto likučius, žandikaulį ir dantis po tankiu pomiškiu šiaurinėse Peru džiunglėse, kurios yra Amazonės baseino dalis. Kažkada svėrusio 9 tonas ir turėjusio 4 pėdų (1,3 metrų) ilgio galvą krokodilo fosilija yra vos antroji rasta tokios rūšies fosilija per pastaruosius tris dešimtmečius, teigė Rodolfo Salas, Peru nacionalinio istorijos muziejaus paleontologijos vadovas, kurio ekspedicija gavo Tulūzos universiteto ir Prancūzijos rūbų gaminančios įmonės Devanlay finansavimą. Šis retas radinys turėtų padėti įrodyti, kad šiandieninės Amazonės džiunglės kažkada buvo jūra žemyno viduryje, kuri galbūt susiekė su Karibų jūra, Reuters naujienų agentūrai teigė Rodolfo Salas. Kitos reptilijos ir gigantiški armadilai taip pat buvo rasti netoliese, pridėjo mokslininkas. Mokslininkai mano, kad pietų Amerikos ir Nazca platformų susidūrimas prieš penkiolika milijonų metų suformavo Andų kalnus ir užkirto kelią Amazonės upei, kuri tekėjo į vakarus ir pavertė šį regioną plačia žemynine jūra. Tikimasi, kad nuvalyta ir ištirta fosilija bus demonstruojama Peru nacionaliniame istorijos muziejuje.

Yahoo News