Pirmas puslapis
Atrodo, kad Saturno mėnulyje rastas skystas vanduo
27-03-2006

Cassini zondas viename iš Saturno mėnulių - Enceladus - užfiksavo ypatingą reiškinį: geizerio išsiveržimą, kuris išmetė vandenį bei ledo kristalus. Detalesnė analizė leido padaryti išvadą, kad geizeris išmetė vandenį iš netoli paviršiaus, gal tik keliasdešimties metrų gylyje, esančių vandens telkinių, kurių temperatūra turėtų būti kiek didesnė nei 0 laipsnių Celsijaus.

Tai labai skirtinga situacija nuo kai kurių kitų planetų palydovų, kurių skysto vandens okeanus slepia daugelio kilometrų storio ledo pluta.

Iki šiol buvo žinomi vos keli kosminiai kūnai, kuriuos vyksta aktyvi vulkaninė veikla: Jupiterio mėnulis Io, Žemė, gal būt dar Neptūno mėnulis Tritonas. Cassini atradimai leido įtraukti į šį išskirtinį sąrašą ir Saturno mėnulį Enceladus.

Jei tolesni stebėjimai patvirtins skysto vandens buvimą netoli mėnulio paviršiaus, bus galima patvirtinti, kad Enceladus smarkiai išplėtė mūsų supratimą apie tai, kur Saulės sistemoje galėtų būti vietų, tinkamų gyvybei atsirasti.

Monochrominė ir spalvota geizerio, kylančio nuo pietinio Enceladus poliaus, nuotraukos.

Science in the Headlines