Įdomiausi 2010 m. mokslo atradimai

Žurnalas „Wired“ paskelbė, jo nuomone, įdomiausių 2010 mokslo atradimų sąrašą.

Dinozaurų spalva

Pirmą kartą paleontologams pagal suakmenėjusias plunksnuoto dinozauro - Anchiornis huxleyi - iškasenas pavyko nustatyti, kokios spalvos jis buvo.
Mokslininkai surado pigmentų liekanų išlikusiuose plunksnose, ir jas palygino su šiuolaikinių paukščių ląstelėse esančiomis įvairiausių pigmentų kombinacijomis bei jų nulemtomis spalvomis. Jų išvada – šis dinozauras turėjo oranžinį kuodą, dėmėtą kaklą, o sparnai buvo su baltomis juostomis. Tas pats metodas  buvo panaudotas ir dar vienos iškasenos - gigantiško pingvino - spalvos nustatymui.

Ląstelė su dirbtine DNR, galinti daugintis

Genetinį kodą laikydami panašiu į kompiuterinę programą, bioinžinieriai iš Craigo Venteri instituto (JAV) sukurė dirbtinę gyvą ląstelę. Jos DNR sekos elementai buvo sukurti kompiuteriu, susintetinti ir įterpti į mielių ląstelę, kur jie saviorganizavosi į pilnavertę DNR spiralę. Dabar mokslininkai planuoja patentuoti šį būdą ir jį panaudoti įvairių biologinių medžiagų su specialiomis savybėmis, gamybai - tai gali būti fermentai, skaidantys plastikus ar naftą, kuro komponentai, medžiagos medicinai.

Visatą sukūrė nebūtinai vienas Didysis sprogimas

Nauji reliktinio Didžiojo sprogimo spinduliavimo tyrimai rodo, kad šis sprogimas galėjo būti ne vienintelis.

Du fizikai paskelbė teoriją, kad ratilų formos foninių kosminių mikrobangų energijos fliuktuacijos gali reikšti, kad per Visatos egzistenciją įvyko daug sprogimų, greičiausiai sukeltų supermasyvių juodųjų skylių susidūrimų, o šių sprogimų sukeltos gravitacinės bangos paliko savo įspaudus mikrobangų fone.

Tiesa, oponentai teigia, kad tie ratilai - tai tiesiog triukšmas, nes mikrobangų fonas yra išmatuotas nepakankamai tiksliai. Šią teoriją paneigti ar patvirtinti turėtų palydovas „Plankas“ su naujausia foninės spinduliuotės matavimo aparatūra, paleistas į kosmosą pernai liepos mėnesį.

Kitos žinutės panašia tema