NASA nusileidimo modulio „Morpheus“ bandymai

NASA įvykdė dar vieną sėkmingą nusileidimo modulio „Morpheus“, skirto saugiai nusileisti kitose planetose, bandymą.

1000 kilogramų svorio modulį reaktyviniai varikliai iškėlė į 177 metrų aukštį, o po to 85 sekundžių trukmės skrydžio vidutiniu 48 km/h greičiu nuleido tiksliai į numatytą vietą.

Kitas projekto etapas – į modulį integruoti autonominio nusileidimo ir pavojų išvengimo sensorius, kurie leistų aparatui pačiam parinkti nusileidimui saugią vietą.
Tokia galimybė bus ypač naudinga, leidžiantis į neištirtas vietas, pavyzdžiui, Mėnulyje ar Marse.

Iki šiol visi aparatai į kitus kosminius kūnus buvo nuleidžiami, pasinaudojant parašiutais, reaktyvinėmis stabdymo sistemomis ir oro pagalvėmis, tačiau tekdavo pasikliauti tiktai sėkme, kad nusileidimo vieta bus tinkama aparatui pradėti veikti – jis nepaklius į duobę, iš kurios nepavyks pasiųsti signalų į Žemę, nenuskęs biriame smėlyje ar kokio nors skysčio telkinyje, kaip pavyzdžiui Titane, kuriame telkšo metano ežerai.

Šio projekto tikslas – sukurti saugias nusileidimo technologijas, kurios leistų pristatyti įrangą ir, galbūt, žmones į kitas planetas.

Mokslo naujienų rubriką remia Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas