Apie projektą

Įrašo "Apie projektą" reprezentacinis paveikslėlis

Vilniaus universiteto Teorinės fizikos ir astronomijos instituto Vyksmų ir sandarų teorijos skyriuje atliekami moksliniai tyrimai artimai siejasi su sąvokomis: Statistinė fizika, sudėtingos netiesinės sistemos, ekonofizika, rizikos fizika. Geriausiai atliekamų tyrimų esmę atspindi trumpas pavadinimas – rizikos fizika, kuris buvo pradėtas naudoti pagal 2004-2008 metais vykdytą ES bendradarbiavimo COST projektą Physics of Risk. Šiuo metu ši bendradarbiavimo programa tęsiama nauju ilgesniu pavadinimu MP0801 Physics of Competition and Conflicts, tačiau mūsų veikloje ir tiksluose esminių pokyčių neįvyko: tęsiame ekonominių ir kitų socialinių sistemų fizikinio, matematinio ir kompiuterinio modeliavimo paieškas. Atliekamus tyrimus ir jų rezultatus populiariai ir vaizdžiai pristatome visuomenei šioje svetainėje. Šį darbą mums padeda atlikti ES struktūrinė parama: 2006-2008 m. finansavusi projektą Mokslas. Mokslininkai. Visuomenė., o 2009-2011 m. finansuojanti projektą Inogeb-1 Mokslas verslui ir visuomenei. Todėl šioje svetainėje surasite įvairius interaktyvius gamtos, ekonominių ir socialinių sistemų modelius, sukurtus anksčiau ir kuriamus dabar, kuriuos galėsite pabandyti savo naršyklės lange ar paleisdami savo asmeniniame kompiuteryje kaip savarankiškai veikiančias programas. Svetainėje pateikiami modeliai siejasi ne tik su mūsų grupės atliekamais moksliniais tyrimais, bet padeda susipažinti ir su kitų mokslininkų pastangomis sukurtais ir publikuotais modeliais, kurie visi bendrai formuoja profesionalesnį požiūrį į naują, sparčiai visame pasaulyje plėtojamą, mokslinių tyrimų sritį. Tikimės, kad svetainėje pateikiami interaktyvūs modeliai ir jų aprašymai bus labiausiai naudingi žingeidžiam jaunimui, ieškančiam savo kūrybinių polėkių realizacijos, ir taip pat inovatyvaus verslo atstovams, siekiantiems giliau pažinti šalies mokslininkų tyrinėjimų galimybes ir siekius. Dalis pateikiamų modelių tiesiogiai yra siejami su labai konkrečiais ekonomikos procesų valdymo uždaviniais.

Susipažinkite, projekto vykdytojai

Jūs taip pat galite tapti aktyviu šio projekto dalyviu. Susipažinkite su šia svetaine ir, jei čia pateikiamos idėjos ir informacija sudomins, rašykite projekto vykdytojams. Mums reikia Jūsų pagalbos, jei šios idėjos ir darbas atrodo Jums vertingas.

Daugiau sužinoti apie Rizikos fiziką galite aplankę žemiau pateiktas nuorodas