Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow Sukurtas aukštosios technologijos vandeniliu varomas motoroleris švariom technologijom populiarinti
Sukurtas aukštosios technologijos vandeniliu varomas motoroleris švariom technologijom populiarinti
31-07-2006

Pramoninio dizaino inžinerijos magistrantas iš Delft Technologijos universiteto Nyderlanduose sukūrė ir sukonstravo veikiantį motorolerio prototipą (pavadintą Fhybrid), kuris varomas vandeniliu. Crijn Bouman sukūrė šį motorolerį tikėdamasis ateityje sumažinti miestų užterštumą. Jis teigia, kad šio motorolerio išvaizda bei teigiami pojūčiai važiuojant yra skirti norint patraukti kuo daugiau žmonių rinktis švarias technologijas.

Fhybrid turi ratus varantį elektros motorą, kuris energiją gauna iš ličio jonų baterijos. Ši baterija pakraunama kompaktiška sistema, kuri gauna energiją iš vandenilio (laikomo bake) ir deguonies (gaunamo iš oro). Baterija kaupia energiją tada, kai motoroleris sustoja ar yra stabdomas. Priklausomai nuo eismo intensyvumo, ši taip vadinama regeneracinė stabdžių sistema sumažina vandenilio sunaudojimą 10-20 %. Tam, kad per sustojimus sukurta energija būtų išnaudota optimaliai, motoroleris yra varomas priekiniais ratais. 

Be to, kad Fhybrid neteršia aplinkos, šis vandeniliu varomas motoroleris veikia geriau nei degalais varomi motoroleriai. Tai buvo ištirta važiavimo testais. Fhybrid pasiekia 65 km/h greitį ir greitėja sparčiau nei įprasti motoroleriai. Su pilnu baku vandenilio jis gali nuvažiuoti maždaug 200 kilometrų. Elektrins variklis gali būti valdomas labai tiksliai, kai važiuojama mažais greičiais. Tai leidžia vairuotojui parkuoti motorolerį galu ar priekiu nestumiant motorolerio į norimą vietą.

Engadget.com

Tik prisijungę skaitytojai gali rašyti komentarus.
Prašome prisijungti (pirmame puslapyje).

Komentarai
linas
Parašytas Svečias Data 2006-10-14 23:25:31
geeai pawarai

< Ankstesnis   Sekantis >

"Mokslo Lietuvą" ir šį projektą remia Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas.
"Mokslo Lietuva" - Lietuvos mokslininkų laikraštis © 2005-2006
Laikraščio arba jo dalių negalima dauginti, publikuoti, perspausdinti ar platinti be raštiško "Mokslo Lietuvos" redakcijos sutikimo.