Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow Daržovių sultys mažina vegetatyvinės būsenos riziką
Daržovių sultys mažina vegetatyvinės būsenos riziką
05-09-2006

Rugsėjo mėnesio 'The American Journal of Medicine' rašoma, kad specifinė antioksidantų grupė, randama vaisiuose bei daržovėse, gali atitolinti Alzhaimerio ligą. Vanderbilt universitete atlikto tyrimo išvados parodė, kad vaisių bei daržovių sultys yra ypatingai efektyvi Alzhaimerio ligos prevencijos priemonė tiems žmonėms, kurie turi genetinį polinkį į šią ligą

Šio tyrimo objektas buvo pagyvenę japonai, gyvenantys Japonijoje, Havajuose, Sietle ir Vašingtone. Tyrimo rezultatai parodė, kad japonai, gyvenantys Japonijoje, Alzhaimerio liga serga rečiau nei japonai, gyvenantys Jungtinėse Amerikos valstijose. Remdamiesi šiais rezultatais, mokslininkai iš Vanderbilt universiteto iškėlė hipotezę, kad šį skirtumą lemia aplinkos faktoriai, t.y., mityba ir gyvenimo būdas.

Norėdami patikrinti šią hipotezę, mokslininkai pradėjo tyrimą, pavadintą Kame vardu, kurio dalyviai buvo 1863 sveiki pacientai, gyvenantys Sietle. Mokslininkai surinko duomenis apie tai, kiek vaisių ir daržovių šie žmonės suvartoja per 10 metų. Tuo pačiu kas dvejus metus tyrė jų kognityvines funkcijas. Mokslininkai atrado, kad tie tyrimo dalyviai, kurie per savaitę išgerdavo bent tris stiklines vaisių ar daržovių sulčių Alzhaimerio liga sirgo 76% rečiau negu tie, kurie išgerdavo mažiau nei vieną stiklinę. Taip pat mokslininkai atrado, kad vaisių bei daržovių sultyse esantys antioksidantai didžiausią poveikį darė tiems žmonėms, kurie turėjo genetinį polinkį sirgti Alzhaimerio liga.

Tyrimo pradžioje mokslininkų komanda manė, kad svarbų vaidmenį Alzhaimerio prevencijoje vaidina anitoksidantai, vitaminai C, E bei beta karotinas. Tačiau tolimesni klinikiniai tyrimais šios hipotezės nepatvirtino. 'Mes manome, kad Alzhaimerio ligai kelią užkertantys komponentai gali būti ir kitos medžiagos, nebūtinai vitaminai', sakė mokslininkas Qi Dai. Anot Qi Dai, kelią Alzhaimerio ligai gali užkirsti ir kita nevitamininių antioksidantų klasė - polifenoliai, kurių yra ne tik vyne bei arbatoje, bet taip pat gausu ir vaisių bei daržovių odelėse. 'Tyrimai su gyvūnais jau parodė, kad kai kurie polifenoliai, gauti iš vaisių ar daržovių sulčių, turi stipresnį neurogynybinį efektą nei antioksidantiniai vitaminai. Todėl mes dabar tyrinėjame polifenolius,' sakė Dai.

Iki šiol buvo įrodyta, kad šios medžiagos gali turėti teigiamą poveikį sveikatai ir žymiai atitolinti sunkias smegenų ligas. Anto Dai, kitas tyrimo etapas bus paimti kraujo mėginius bei ištirti, kurie polifenoliai yra tiesiogiai susiję su sumažėjusia Alzhaimerio ligos grėsme bei atrasti, kurių vaisių bei daržovių sultys turi daugiausiai šių medžiagų.

Science a Go Go