Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow Mokslininkai netoli nuo mūsų galaktikos surado tamsiosios energijos įrodymų
Mokslininkai netoli nuo mūsų galaktikos surado tamsiosios energijos įrodymų
18-03-2005

Astrofizikai, stebėdami tolimas visatos galaktikas, nutolusias milijardus šviesmečių nuo žemės, per pastaruosius metus aptiko nemažai tamsiosios energijos egzistavimo įrodymų. Tarptautinė mokslininkų grupė pasinaudojo Hubble teleskopo duomenimis, norėdama aptikti tamsiosios energijos pėdsakų mūsų galaktikos ribose.
Pagal gautus duomenis superkompiuteris pateikė tokį Visatos vaizdą: milijardai galaktikų, tarsi iškilusios salos tamsiosios energijos vandenyne, pasakė Fabio Governato, Vašingtono universiteto profesorius.
1929 metais astronomas Edwin Hubble įrodė, kad galaktikos tolsta viena nuo kitos, o tai patvirtino Didžiojo sprogimo teoriją, tačiau 1999 m kosmologai pateikė ir kitą teoriją, kuri paaiškino kodėl galaktikų greitis vis didėja – pagal šią teoriją tai lemia tamsiosios energijos jėgos.
1997 metais Fabio Governato sukūrė kompiuterinį modelį, imituojantį Visatos evoliuciją nuo Didžiojo sprogimo iki šių laikų, bet nustatė, kad šis modelis negali imituoti tolygaus galaktikų plėtimosi, koks buvo pastebėtas Paukščių take. Tačiau, įvedus juodosios energijos jėgas, modelio rezultatai pradėjo gana tiksliai atitikti stebėjimų duomenis.

Mokslininkų nuomone, tai gali įrodyti kad tamsioji energija yra gerokai arčiau nei jos buvo ieškota ir galbūt galaktikos iš tiesų yra supamos juodosios energijos jūros.

Eureka Alert

Superkompiuterio sukurtas Visatos dalies pjūvis: šviesūs taškai - tai galaktikos tarp materijos skaidulų, ir visa tai gaubia tamsiosios materijos jūra. Nuotr: James Wadsley, McMaster University, Hamilton, Ontario.

Čia didesnės rezoliucijos nuotrauka.

karina krisko
Parašytas Svečias Data 2006-07-12 11:46:12
kas nors cia yra.
arbata21
Parašytas Svečias Data 2006-07-12 11:44:29
man labai patinka raudona arbata.
as
Parašytas Svečias Data 2006-04-22 15:17:32
kas ta tamsioji energija?
Parašytas Svečias Data 2005-10-26 09:27:35
Tai labai idomu, bet galetu buti daugiai informacijos
Parašytas Svečias Data 2005-09-09 21:09:21
nu nzn man tai viskas neaisku. Placiau aiskinkit tas energijas kas jos ar patys nieko nznot?
Parašytas Svečias Data 2005-05-12 14:26:45
lopai
irmantas
Parašytas Svečias Data 2005-05-11 08:32:13
galetu pas jus buti daugiau apie galaktika ir pauksciu taka aprasimu.