Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow Planetų medžiotojai trigubai padidino savo malonumą
Planetų medžiotojai trigubai padidino savo malonumą
18-05-2006

Astronomams teikia malonumą už Saulės sistemos atrasta nauja trijų planetų sistema, kurios žavesį sudaro jos trūkumas - išmėtytas gravitacijos svoris. Naujųjų planetų svoris prilygsta Neptūno masei ir greičiausiai susideda iš uolienų ir ledo bei tvarkingai sukasi apie už 41 šviesmečio esančią mažą žvaigždę. Apie žvaigždę taip pat sukasi daugybė asteroidų. Astronomus labiausiai džiugina tai, jog naujasis atradimas sustiprina nuomonę apie tai, kad Visatoje yra daugybė 'super-Žemių', turinčių kietus paviršius.

Šveicarijoje esančioje Ženevos observatorijoje astronomų Michelio Mayor ir Didier Quelozo vadovaujama komanda stebėjo pietų pusrutulyje esančią žvaigždę HD 69830 bei pastebėjo dviejų planetų, kurių masės 10-15 kartų didesnės už Žemės, signalus. Abi planetas svilina žvaigždės kaitra: jos abi atitinkamai per 9 ir 31 dieną apsisuka apie Saulę, priartėdamos žymiai arčiau Saulės nei Merkurijus.

Science Now