Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow Vandenynuose slypi vėžį gydančios galios
Vandenynuose slypi vėžį gydančios galios
14-05-2005

Mokslininkai mano, kad galima pagaminti vaistus nuo vėžio iš paprasčiausio jūros gaubtagyvio (kitaip – tunikato). Mikrobas, gyvenantis šiame jūros gyvūne, gamina junginius, kurie gali susidoroti su kai kuriomis vėžio rūšimis. Mokslininkai teigia, kad pasinaudojant laboratorine technika, galima būtų pagaminti pakankamai junginių, nesunaikinant didelio skaičiaus tunikatų. Prof. Marcel Jaspers iš Aberdyno universiteto kartu su kolegomis iš Australijos instituto jau anksčiau atliko panašius tyrimus su tunikatais. Utos mokslininkai nustatė, kad Prochloron mikrobai, gyvenantys tunikatų (Lissoclinum patella) viduje, gamina du junginius, vadinamus patelamidu A ir C, kurie, kaip manoma, turi priešvėžinių savybių. Jie nustatė genų metabolinius kelius, kuriuos mikrobai naudoja, gamindami šiuos junginius. Dr. Eric Schmidt teigimu, koralų rifai ir kitokia vandenyno aplinka yra tarsi drėgnos atogrąžų girios – pilnos natūralių cheminių junginių, kuriais būtų galima gydyti žmonių ligas. Deja, sudėtinga išgauti farmacinius produktus iš šios subtilios terpės. “Mes išsprendėme šią problemą, ištirdami specifinius genus, reikalingus sintezuoti cheminius junginius, panaudojant laboratorines bakterijas”.

BBC News