Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow Metai po Huygens zondo nusileidimo Titane
Metai po Huygens zondo nusileidimo Titane
15-01-2006

Prieš metus, 2005 metų sausio 14 dieną Europos kosminės agentūros zondas Huygens, išskleidęs parašiutus, pasiekė Titano, didžiausio Saturno mėnulio, paviršių. Zondas buvo pasiųstas iš Cassini erdvėlaivio, kad ištirtų jo paviršių ir atmosferą, kurioje buvo aptikta organinių molekulių, panašių į tas, kurios buvo pradinėje Žemės formavimosi stadijoje prieš 4 milijardus metų.

Huygens misija buvo viena iš sėkmingiausių kosmoso tyrimo projektų, suvienijusi Europos kosminės agentūros, ASI (Agenzia Spaziale Italiana) ir NASA pajėgas - 260 mokslininkų ir 10000 inžinierių iš 19 šalių.
Zondo atsiųsta informacija parodė, kad Titano paviršius gana panašus į Žemės, taip pat panašios ir meteorologinės, geomorfologinės sąlygos, tačiau pagrindiniai cheminiai elementai - kiek kiti nei Žemėje, pavyzdžiui, paviršiaus eroziją sukelia greičiausiai skysto metano tekėjimas.
Gauti duomenys patvirtino, kad Titano atmosferoje yra sudėtingų organinių molekulių, kas jį daro įdomiu tolesnių tyrimu objektu.

Trimatis Titano paviršiaus vaizdas prie zondo nusileidimo vietos

Maždaug taip galėtų atrodyti nusileidęs Huygens zondas.

European Space Agency News