Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow Fizikai sugebėjo rasti būdą kontroliuoti elektrono sukinį
Fizikai sugebėjo rasti būdą kontroliuoti elektrono sukinį
31-05-2005

Kompiuteriai ir kiti šiuolaikiniai elektroniniai prietaisai dirba, naudodamiesi elektros krūvininkų savybėmis, tačiau mokslininkai mano, kad artėja laikas, kuomet pavyks sukurti mažesnius ir efektyvesnius prietaisus, naudojančius kitą elektringų dalelių savybę – jų sukinį.

Pagrindinė iki šiol tokius darbus stabdanti priežastis buvo ta, kad niekaip nepavykdavo rasti praktiškai pritaikomo būdo, kuris leistų valdyti elektronų sukinius – elektronai tiesiog neprognozuojamai pakeisdavo savo sukinį, palikdami mokslininkams laužyti galvas ir ieškoti priežasčių, kodėl tai nutiko. Tačiau neseniai Ohajo universiteto mokslininkai žurnale 'Physical Review Letters' paskelbė, kad jie rado būdą valdyti elektronų sukinį – staigus elektros įtampos pasikeitimas nanometrinio dydžio indžio arsenido puslaidininkyje priversdavo keistis ir elektrono sukinį, jam tuo pačiu metu išspinduliuojant fotoną.
Mokslininkams taip pat pavyko valdyti elektrono sukinio pasikeitimo laiką nuo 1 iki 20 nanosekundžių. Sukinio valdymas atveria galimybes ir detalesniam fotonų savybių tyrimui, kas leistų toliau tobulinti optoelektronikos prietaisus bei kvantinę kriptografiją. Šis Ohajo universiteto mokslininkų darbas yra tik vienas iš daugelio nanomokslo srities darbų, padedančių suprasti atomų lygmenyje vykstančius procesus bei kurti pamatus naujos kartos nanotechnologijoms.

Ohio University Science News