Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow Paskelbta sekančio NASA skrydžio į mėnulį koncepcija
Paskelbta sekančio NASA skrydžio į mėnulį koncepcija
18-10-2005

JAV kompanijų Northrop Grumman ir Boeing konsorciumas, besivaržantis dėl teisės statyti keleivinį erdvėlaivį NASA užsakymu, paskelbė savo projekto koncepciją. Jų siūlomas naujasis erdvėlaivis kiek primins Apollo raketą, tačiau be abejo jame bus naudojamos visai kitos technologijos nei prieš kelis dešimtmečius. Pagrindinė raketos kapsulė bus 5,5 m diametro, joje galės tilpti 6 žmonės, o į mėnulį skristi galės 4 astronautai.
Šio erdvėlaivio pagrindinė paskirtis – pristatyti astronautus į kosminę stotį, Mėnulį, o po kiek laiko – ir į Marsą.
Nusileidimo modulis leis astronautams patiems parinkti nusileidimo vietą, įskaitant ir Mėnulio ašigalius, taip pat iki 180 dienų skristi Mėnulio orbitoje.
Sugrįžus į Žemę, kapsulė, skirtingai nei Apollo, leistųsi ant žemės, o ne į vandenį.

Northrop Grumman ir Boeing konkuruoja su kita JAV įmone - Lockheed Martin, kuri taip pat ruošia savo pasiūlymą.

Skrydžio etapai, kaip juos siūlo Northrop/Gruuman, paveikslėliuose.

NBC News