Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow Nustatyti genai, atsakingi už suvartojamo alkoholio kiekį.
Nustatyti genai, atsakingi už suvartojamo alkoholio kiekį.
04-04-2005

Mokslininkai iš Bristolio universiteto Eksperimentinės psichologijos katedros kartu su kolegomis iš Oksfordo universiteto nustatė, kad suvartojamo alaus, vyno ir kitų alkoholinių gėrimų kiekis bei kiekvieno asmens pripratimo tikimybė gali būti susiję su genetiniais skirtumais. Tyrimo vadovo dr. Marcus Munafo manymu, skirtingi įpročiai yra apspręsti genetiškai, įskaitant alkoholio vartojimą, ir tai gali būti svarbu, nustatant, ar žmonės turi padidėjusią riziką tapti priklausomais nuo alkoholio. Genų įtakos elgesiui supratimas būtų svarbus, norint nustatyti, kodėl kai kurie žmonės labiau linkę į žalingus įpročius, nei kiti. Mokslininkai analizavo beveik tūkstančio žmonių pateiktą išsamią informaciją apie savo išgėrimo įpročius. Tyrimo pagrindinis tikslas buvo išsiaiškinti esminį geną, kontroliuojantį cheminių signalų perdavimą smegenyse. Skirtingos šio geno rūšys gali paveikti signalizuojančių molekulių pusiausvyrą ir efektus, ir taip valdyti asmeninius gėrimo įpročius. Mokslininkai tiksliai nežino, kodėl tam tikri genų variantai gali įtakoti elgesį, tačiau jie turi keletą hipotezių. Jie nustatė, kad vienas ypatingas genų variantas – dopamino D2 receptoriaus geno rūšis (DRD2) – labiausiai susijęs su alkoholio vartojimu. DRD2 genas įtakoja „euforijos“ pajutimą dėl kai kurių narkotikų bei alkoholio vartojimo. Žmonės, neturintys šio geno, patiria mažesnę euforiją, vartodami alkoholį, ir dėl to galbūt geria mažiau.

Science Daily