Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow Dėmėtos pelės nepaiso genetikos dėsnių
Dėmėtos pelės nepaiso genetikos dėsnių
25-05-2006

Mokslininkai tvirtina, kad eksperimentų su gyvūnais metu jiems pavyko paneigti genetikos paveldimumo dėsnius. Eksperimentai su pelėmis parodė, kad savo palikuonims galima perduoti tas savybes, kurių geno tėvai net neturėjo.
Mokslininkai teigia, kad RNR perduoda savybes -  eksperimento metu dėmėta uodega - vėlesnėms kartoms. Norint patvirtinti Nature žurnale pasirodžiusio darbo išvadas reikės atlikti daugiau tyrimų.

Tyrimo metu pagrindinis dėmesys skirtas genui, kuris sąlyginai vadinamas Kit. Minėtas genas gali būti normalus ir mutantas. Iš savo tėvų pelės paveldi dvi Kit geno kopijas. Mutantas genas suteikia dėmėtą uodegą. Mendelio genetinio paveldimumo dėsnis teigia, kad tik normalaus ir mutanto geno kombinacija turi apspręsti, ar pelė paveldės dėmėtą, ar nedėmėtą uodegą.

Eksperimentą atlikę mokslininkai gavo tokius pelių palikuonis su tokiais genais:

-          su dviem mutantais genais (šie palikuonys netrukus po gimimo mirė)
-          su vienu mutantu ir vienu normaliu genu (šie palikuonys turėtų būti tokie pat dėmėti kaip ir jų tėvai)
-          su dviem normaliais genais (šie palikuonys neturėtų būti dėmėti)

Du normalius genus turėjusių tėvų palikuonys turėjo dėmėtas uodegas ir tokiu būdu paneigė Mendelio dėsnius.

BBC News