Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow Vokiečius pribloškė sproginėjančios rupūžės
Vokiečius pribloškė sproginėjančios rupūžės
29-04-2005

Per keletą paskutiniųjų savaičių Hamburgo tvenkinyje daugiau nei 1000 rupūžių išsipūtė ir sprogo. Vokiečių mokslininkai negali paaiškinti, kas sukėlė tokią reakciją. Buvo ištirtas ir tvenkinio vanduo, ir gyvūnų kūnų dalys, bet mokslininkai nerado jokių bakterijų ar viruso, galėjusio paskatinti rupūžes pritvinkti ir pokštelėti. Mokslininkai teigia, jog šis reiškinys itin keistas – manoma, jog seniau niekur nebuvo stebėtas panašus fenomenas. Tai prasidėjo balandžio pradžioje. Gyvūnai imdavo pūstis kaip balionai, kol jų pilvai galiausiai neatlaikydavo ir trūkdavo. Jie kankindavosi keletą minučių, kol pagaliau padvėsdavo. Stebėtojai teigia, jog tai atrodo tarsi scena iš fantastinio filmo. Biologai pateikė keletą teorijų, bet dauguma jų buvo atmestos. Vanduo tvenkinyje nėra nei geresnis, nei prastesnis nei kituose Hamburgo vandens telkiniuose, o rūpužės neatrodo pasiligojusios. Laboratorijoje Berlyne iškelta hipotezė, jog tai gali būti grybelio atmaina, kažin kaip atkeliavusi iš Pietų Amerikos. Miesto gyventojai įspėti, kad nesiartintų prie tvenkinio.

Yahoo News