Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow 2021 metais jūs galėsite užsiauginti naują širdį
2021 metais jūs galėsite užsiauginti naują širdį
01-09-2006

Nors gydytojai galbūt vieną dieną galės nusilpusias kūno dalis sustiprinti įleisdami į jas kamieninių ląstelių, kurios išsivystytų į reikiamus audinius, tačiau pasiekti tai, kad kūno ląstelės būti pajėgios pačios atsikurti būtų dar sėkmingesnis manevras. Kas būtų, jei mes galėtume paprasčiausiai priversti pažeistus organus atsinaujinti ?

Glenn Larsen iš 'Hydra Biosciences' Bostone jau ketvirtus metus vejasi šią degeneratyvinę svajonę. Su Harvardo universiteto komandos pagalba Larsen kuria proteininius vaistus, kurie skatina ataugti po širdies smūgio žuvusius raumeninius audinius.

'Širdis nuolat išskiria chemines medžiagas, reikalingas palaikyti jos veiklai', sako Larsen. 'Mes tik stengiamės suaktyvinti jau vykstantį, natūralų procesą'. Tai gali nuvesti į labai svarbų atradimą, kuris padėtų išauginti audinius tada, kai jų reikia ir būtent ten, kur jų reikia. Jei pavyktų atnaujinti širdies audinio funkcijas, pacientai daug greičiau vėl galėtų pradėti plaukioti, bėgioti ar dirbti sode. Taip pat jie rečiau patirtų kongesiją, kuri kiekvienais metais vien Amerikoje tampa mirties priežastimi 50,000 žmonių.

Larsen numatoma strategija yra paprasta, tačiau novatoriška: pacientai naudos pačių valdomą prietaisą, pvz., inhaliatorių arba vaistų pompą, kuris išstumtų regeneracinius proteinus į kraujo apytakos ratą. Cirkuliuojančios molekulės prikibs prie receptorių, esančių ant pažeistų širdies raumens ląstelių, taip sukeldamos cheminę reakciją, kuri prislopins genų, stabdančių ląstelių dalijimąsi, veikimą. Iš karto po to pradės gamintis naujos širdies ląstelės, užpildydamos mirusio audinio tuštumas. Po kelių savaičių bus matomas akivaizdus rezultatas - širdies funkcija bus atkurta visam laikui.

Tyrimai su žmonėmis neprasidės dar kelerius metus, tačiau eksperimentas akivaizdžiai rodo, kad šis gydymo būdas tikrai įmanomas. Šiuo metu jau yra atlikti tyrimai su žiurkėmis. Širdies smūgį patyrusioms žiurkėms 10 dienų buvo duodama CRF-1, vieno iš proteinų junginių, įeinančių į naujo vaisto sudėtį. Po mėnesio po širdies smūgio nauju medikamentu gydytų žiurkių širdies veikla buvo 20 procentų geresnė nei kontrolinės grupės žiurkių