Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow Šiaurės Korėjos laboratorija yra klonavimo pastangų epicentras
Šiaurės Korėjos laboratorija yra klonavimo pastangų epicentras
28-04-2005

Dviem mokslininkams Hwang Woo-suk laboratorijoje reikia vos kelių minučių ir jie klonuoja tai, kas vėliau taps kiaulės embrionu. Viena mokslininkė tvirtai prispaudusi akis prie mikroskopo, o rankose laiko pačią mažiausią adatą, kuria padaro skylutę kiaulės kiaušinėlyje prieš švelniai išspausdama lauk jo genetinį turinį. Kitas mokslininkas tada paima į šiaudelį panašų instrumentą, kuriuo į kiaušinėlį patalpina naują genetinę medžiagą iš klonavimo kandidato. Yra tikimybė, kad mokslininkų kūrinys šioje geriausiai pasaulyje žinomoje klonavimo laboratorijoje taps klestinčiu kiaulės embrionu. Daugiau beveik nieko ir nereikia, net norint klonuoti žmogaus embrioną - technologija, kuria tokiam tikslui pirmą kartą buvo pasinaudota pernai, sukeliant daug tarptautinių protestų. Vatikanas ir prezidentas Bušas pasmerkė šį darbą, o Šiaurės Korėjos vyriausybė reagavo su pasididžiavimu. Ji išleido pašto ženklą, pulkai pavydinčių užsienio kamienines ląsteles tiriančių mokslininkų dabar nuolat stengiasi pasimokyti iš šios Šiaurės Korėjos laboratorijos ir pasivyti ją. Žmogaus embrionų klonavimo tikslas yra ne reprodukuoti kūdikius, bet kaupti žmogaus embriono kamienines ląsteles, kurios sukuriamos pirmomis dienomis po apvaisinimo ir leidžia išsivystyti žmogaus organizmui. Kamienines ląsteles tiriantys mokslininkai tiki, kad klonavimas padės išspręsti imuninio atmetimo problemas, kai gyvos ląstelės suleidžiamos pacientams. Galiausiai, mokslininkai teigia, kad klonuojant žmogaus embrioną su tam tikra liga, jiems bus suteikta unikali galimybė stebėti ligos vystymąsi. Iki šiol niekas kitas pasaulyje nepranešė apie tai, kad teisėtai klonavo žmogaus embrioną be Hwang ir jo komandos.

The Salt Lake Tribune