Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow Dar kartą apie aplinkos taršą
Dar kartą apie aplinkos taršą
06-04-2005

Praėjusią savaitę išplatintame tarptautiniame mokslininkų pranešime įspėjama, kaip smarkiai dabar žmonės teršia planetą. Studija, kurią paskelbė 1360 ekspertų iš 95 šalių, byloja, kad didėjanti žmonijos populiacija per pastaruosius 50 m. užteršė ar pereikvojo 2/3 pasaulio ekologinių sistemų, pradedant švariu oru ir baigiant vandeniu. Abejojama, ar Žemė bus tokia pat atlaidi ateities kartoms, kaip mums. “Nuo 10 iki 30 proc. žinduolių, paukščių bei jūros gyvūnų jau buvo susidūrę su išnykimo grėsme”, – teigiama didžiausioje planetos užterštumo apžvalgoje. Per šiuos 50 m., augant vartojimo reikmėms, ekosistema buvo paveikta taip, kaip niekada anksčiau per analogišką laikotarpį. Tarkim, nuo 1945 m. daugiau žemės buvo paversta tinkama žemdirbystei, nei per XVIII ir XIX amžius, sudėjus kartu. O per ateinančius 50 m., pasak mokslininkų, situacija gali blogėti dar intensyviau. Jungtinių Tautų Generalinis sekretorius Kofis Annanas teigė, kad situacija prastėja taip sparčiai, jog vertėtų kelti aliarmą. Įtampa gamtoje gali sukelti staigių pokyčių, kaip kad menkių populiacijos išnykimas Kanados Niūfaundlendo regione 1992-aisiais, sekančiais metais po pernelyg intensyvios žvejybos. O, pavyzdžiui, Didžiųjų Ežerų atšilimas Afrikoje gali paskatinti choleros plitimą. Žemdirbystėje naudojamų trąšų  patekimas į jūras gali sukelti staigų dumblių sužydėjimą, o tai dusintų žuvis ir sudarytų “mirtinas zonas” be deguonies palei jūrų krantus. Dėl miškų nykimo gali iškristi mažiau lietaus, o dėl to ir naujų medžių augimas sulėtėtų. Mokslininkai ragina naudoti mažiau kuro, plėtoti moderniąsias technologijas ir didinti gamtos išteklių kainas. Jungtinių Tautų atstovas teigė, kad šalių vyriausybės turėtų pripažinti šių turtų vertę ir nesielgti taip, tarytum jie būtų neriboti.

Reuters

Mergytė
Parašytas Svečias Data 2006-05-05 16:53:19
labučiai berniukai,tai ką čia skaitinėjat a?
aplinkos tarsa
Parašytas Svečias Data 2006-04-21 17:33:10
Ieskau informacijos apie planetos tarsa
Parašytas Svečias Data 2006-04-21 11:43:46
Ar galima konors daugiau apie aplinkos tarsa?
aplinkos tarsa