Pirmas puslapis arrow Mokslo naujienų turinys arrow Mokslo naujienos arrow Kalifornijoje statybų aikštelėje rasti mamuto palaikai
Kalifornijoje statybų aikštelėje rasti mamuto palaikai
17-04-2005

Ši atidengta iškasena saulėtoje Kalifornijoje yra ledynmečio liekana. Nuostabiai gerai išlikę manoma pusės milijono metų senumo mamuto palaikai, įskaitant ir abi iltis, buvo rasti statant naują pastatą Pietų Kalifornijoje. Statybų vietoje dirbantys paleontologai rado palaikus, kurie sudaro nuo 50 iki 70 procentų ledynmečio laikotarpio gyvūno liekanų, kai statybininkų komanda valė kalnelio šlaitus ruošdami juos statyboms, teigė laikinasis meras Clint Harper. Paleontologas Mark Roender mano, kad mamutas buvo apie 12 pėdų ūgio, pastebi meras. Kol kas, anot mero, šis mokslininkas dar tiksliai nenustatė, kokios rūšies buvo šis mamutas, kol kas tėra aišku, kad tai nebuvo nykštukinis arba imperatoriškais mamutas. Šis atradimas laikomas labai svarbiu, be to, rasta labai daug šios fosilijos dalių. Neįprasta tai, kad ši fosilija rasta labai giliai, beveik pačioje pamatinėje uolienoje, pažymi meras Clint Harper. Paleontologų buvo paklausta, ar galima naudoti amžiaus nustatymą pagal anglį, tačiau jie atsakė, kad šis būdas jokiu būdu negali būti taikomas, nes ši iškasena yra per sena.  Mero Clint Harper teigimu, pirmieji kaulai buvo pastebėti prieš keletą dienų, o vėliau, kai Mark Roender rado daugiau liekanų, įskaitant 6 ir 7 pėdų ilgio iltis, buvo iškviesta speciali komanda. Radiniai buvo supakuoti į tinklą ir maišinį audinį ir išgabenti iš statybų aikštelės. Morrpark, Venturoje, kur buvo rasti mamuto palaikai, yra už 30 myliš ė šiaurės vakarus nuo Los Andželo. Todėl dabar rastasis mamutas ir vadinamas Moorpark mamutu. Pietų Kalifornijoje per pastaruosius metus buvo rasta ir kitų ledynmečio gyvūnų.

CNN News