Pabaisos Nesės prototipai
26-07-2006

Australijos mokslininkai nustatė dvi naujas priešistorinių jūrinių roplių rūšis. Šios reptilijos savo išvaizda priminė mistinę Loch Neso ežero pabaisą. Gyviai, praminti umūnazauru ir opalionektesu, priklauso pleziozaurų giminei kaip ir, pavyzdžiui, Juros periodo banginį žudiką primenantis plėšrūnas.

Pietų Australijoje buvo rasta ir ištirta apie 30 tokių gyvūnų fosilijų. Ilgakakliai ropliai plaukiojo sekliuose vandenyse jūroje, kuri kadaise egzistavo Australijos žemyne. Umūnazaurai buvo maždaug 2,4 metro ilgio ir turėjo ant galvos tris keteras, mažą galvą ir trumpą uodegą. Opalionektesai buvo daug didesni - maždaug 6 m ilgio - ir turėjo daugybę adatas primenančių dantukų, skirtų žuvims ir  moliuskams galabyti. Tačiau mokslininkai nelinkę vesti paralelių tarp priešistorinių reptilijų ir škotiškosios Nese pramintos pabaisos. Pastarąją jie linkę laikyti tiesiog išmone.

Reuters